Novoročné predsavzatia

Nový rok je už tu a zima už takmer preč. Najvyšší čas robiť niečo s tým tukom, ktorý sme nabrali pred Vianocami a hlavne počas nich. Žiadne vyjedanie sa do plávacieho kolesa, chudnutie do plaviek je cesta! Aj vy ste si dali novoročné predsavzatie, že zhodíte kilečko alebo rovno dve? Pokračujte v čítaní tohto článku, kde dostanete praktické tipy.váha a meter.jpg
V prvom rade by som rada podotkla, že pri chudnutí nie je podstatné ako dlho vydržíte súboj s hladom a diétou. Vaše návyky by mali byť postupnou zmenou životného štýlu, ktorá trvá aj po skončení obdobia novoročných predsavzatí.
Jednoduchou radou je, aby ste začali piť. Vaše telo v opačnom prípade zadržuje vodu a tá môže tlačiť vašu váhu nahor. V tomto období je naozaj ľahké uvariť si čajík s medom alebo podporiť imunitu horúcim výluhom z nazbieraných šípok. Nepočítajú sa sladké a sýtené nápoje ani káva, ktorá je síce tekutá, ale organizmus dehydruje. Ak máte chuť na džús, urobte si ho doma sami. Väčšina výrobkov, ktoré nájdeme v obchode je pripravovaná z dužinového koncentrátu a sirupu – do oboch sa pridáva cukor.zdravé jedlo.jpg
Hoc je chladno, snažte sa každý deň zachovať aspoň chvíľku pohybu. Ak máte možnosť vybrať si, kráčajte po schodoch či choďte na zastávku po svojich. Športy ako bicyklovanie alebo skateboardovanie určite neodporúčame. Napriek všetkému v prvom rade myslite na svoju bezpečnosť. Beh po spevnených nešmykľavých terénoch problémom nie je. S tým sa spája aj ďalšia rada, nezanedbajte preventívne prehliadky. Váhu môžu ovplyvňovať aj hormóny v nerovnováhe.
Spánok je rovnako dôležitý ako dostatočný pitný režim. Dospelý človek by mal za noc spať aspoň osem hodín (na tomto mieste sa študenti zasmejú). Ak sa vám nedarí zaspať pred polnocou, skúste vypiť teplý čaj, prečítajte si knihu a hlavne odložte všetky žiarivé obrazovky.
A nakoniec – nezabúdajte ani na svoju psychiku. Mať zdravé vzťahy a minimum stresu naozaj pomáha. Zbavte sa toxických ľudí a vykročte do roku 2020 s úsmevom.

  • 2. 1. 2020